Karavanai šeichų tankams.
Trijų grandžių autotraukinys, susidedantis iš visureigio vilkiko МЗКТ-74135 (8Х8), puspriekabės МЗКТ-99942 ir priekabos МЗКТ-83721
Minsko ratinių vilkikų gamykla baigė vykdyti prestižinį, 40-ties trijų grandžių autotraukinių gamybos, skirtų Jungtinių Arabų Emiratų ginkluotosioms pajėgoms, kontraktą.
Galingas monstras, skirtas ypatingai sunkiems kroviniams pervežti, susidedantis iš visureigio vilkiko МЗКТ-74135 (8Х8), puspriekabės МЗКТ-99942 ir priekabos МЗКТ-83721. Autotraukinys gali gabenti du tankus Leclerc arba tris БМП-3 vikšrines desantinis mašinas.
Pirmasis egzempliorius su tokiu indeksu buvo pagamintas 1997 metais. Bet tai buvo bandomasis modelis, ir jau tada buvo paskelbta, kad pramoninis modelis atrodys kitaip.
(Pas mane būtent šio bandomojo monstro modelis) Ir iš tiesų, naujieji modeliai skyrėsi kapotu, bei visiškai kita kabina, unifikuota su atnaujinta "Volat" šeimyna. Pagrindine išskirtine išorės savybe tapo V-tipo priekinis langas. Keturių durų stiklo audinio kabina skirta 9 keleiviams. Joje įrengtas kondicionierius, kabinoje palaikantis +20*C net gi, jei lauke oras įkaista iki +55*C.
Vilkikas МЗКТ-74135 (8Х8) turi 12-os cilindrų turbo dyzelinį variklį OM 444 LA, išvystantį 585 kW (796 AJ) esant 2100a/min., bei automatinę Allison M6610AR transmisiją. (6 pavaros pirmyn ir 2 atgal) Ant diskų sumontuotos plataus profilio padangos Michelin 23,5 R25 XLB TL 188E. Papildomai vilkike sumontuota dviejų būgnų, dviejų greičių gervė ITAG WPH-250-2 su 100 m. trosu. Ji skirta užtempti nebejudantį krovinį ant puspriekabės. Kiekvienas gervės būgnas išvysto 200 kN jėgą.
Vilkiko bendra masė sudaro 29,9t. o gabaritai išties įspūdingi: ilgis - 10510mm., plotis - 3180mm., aukštis - 3950mm. Minimalus monstro posūkio spindulys 16m. Maksimali balno apkrova - 26t. Autotraukinio su puspriekabe ilgis 26,3m., o trijų grandžių autotraukinio ilgis
38,7m. !!! Trijų grandžių autotraukinio pilna masė su kroviniu
205,4t.!!! Maksimalus autotraukinio su puspriekabe greitis 82km/h, o trijų grandžių autotraukinio - 50km/h.
Puspriekabės МЗКТ-99942, paruoštos eksploatacijai, masė 26,4t., o keliamoji galia - 70t. (Dvi БМП-3 arba vienas tankas Lecler) Ant puspriekabės įrengtas autonominis japoniškas dyzelinis variklis Kubota, kuris suka oro kompresorių ir hidro siurblį. Visų šių įrenginių valdymas gali būti atliekamas tiek iš vairuotojo kabinos, tiek iš nešiojamo pulto. Hidraulinė sistema skirta trapų pakėlimui ir nuleidimui, o kompresorius skirtas centralizuotai slėgio palaikymo padangose sistemai, valdomai iš vairuotojo kabinos.
Priekabos МЗКТ-83721 keliamoji galia 60t.
Dykumų karavanų mūsų keliuose ko gero niekada neišvysime, kadangi jie suprojektuoti ir skirti eksploatuoti Artimuosiuose Rytuose. Bet modelius, mastelyje 1:43 gamina Minske, o vieną jų galite apžiūrėti net gi ir Lietuvoje!