Ford GT40 mkIV / Shelby Collectibles
1967 metų Le Mane pergalę šventė ketvirtoji legendinės GT40 karta. Tikriausiai pati neišvaizdžiausia iš visų, bet įdomi tuo, kad tik ketvirtosios kartos modelis buvo „nuo iki“ gaminamas JAV (pirmos trys kartos – Anglijoje). Paskutinį kartą amerikietiškam auto europinėse varžybose pavyko triumfuoti dar tarpukaryje, 1921 m. Prancūzijos GP su Duesenberg. Tai vienintelis iki šiol grynai amerikietiškas auto triumfavęs Le Mano 24 val. lenktynėse. Su 7,0 litrų V8 GT40 mk4 buvo net 270 kg sunkesnis už pagrindinį konkurentą
Ferrari 330 P4, dėl to Dan Gurney buvo net sugalvojęs savitą stabdymo sistemą, kad kiek įmanoma tausotų stabdžius. Nepaisant svorio, 5,8 km Mulsanne tiesiojoje aerodinamiškasis GT40 mk4 sugebėdavo pasiekti net 341 km/h greitį.
Shelby Collectibles leidimas nėra tobulas, bet ir ne blogas. Didžiausias fail'as - neatkartotas stogo burbulas virš vairuotojo. Bet čia niekis, nes su mk2 karta Shelby Collectibles buvo sugebėję dešiniavairį modelį paversti kairiavairiu, kokius gamina nebent replikistai. Visa kita mk4 tikrai šauniai atrodo - daug smulkių, malonių detalių atkartota. Labai geras kokybės ir kainos santykis.
