Siandien pristatysiu viena naujiena, masina, kuri man labai patinka ir galbut ne visai iseina i kolekcijos tematika, bet... padarysiu viena is daugelio isimciu siam 1940-uju Gaz GL-1.
Idomiausia tai, kad toki modeli jau turejau is seniau, ranku darbo ukrainietiska (Chersono), bet kai DiP Models (gamina Spark) isleido savo versija vis laukiau tinkamo momento jam isigyti ir stai jis atejo
![Šypsena :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Dabar jei kam idomu truputi apie sio auto istorija:
Ketvirtajame desimtmetyje Sovietu Sajungove automobiliu pramone dar tik zenge pirmus tvirtesnius zingsnius, ir buvo organizuojamos ivairios lenktynes su tiek savo gamybos kiek importiniais automobiliais. Vienu metu amerikietiskas gamyklinis Cord vos nepagerino tuometinio SSRS greicio rekordo ir valdzia susigriebe sukonstruoti greiciausia automobili. Uzduotis buvo pavesta GAZ, pasirinktas GAZ M1 modelis (tuo metu moderniausias automobilis, 1933-iu Ford V8 kopija), susiaurintas kebulas, forsuotas variklis, nuimtas stogas, zodziu parengtas greicio rekordams. Ir ji pasieke - sumustas net 148 km/h rekordas su pirmuoju GAZ GL-1 (1938 metais). Tai buvo paprastas juodas rodsteris (ji siemet isleido DiP Models 1/43) bet nepakankamai stabilus ir techniskai netobulas, didesnio greicio nesugebejo isvystyt. Netrukus Gaz pristate ir modernizota versija 11-73 su didesnes galios varikliu su kuriuo gamykline masina galedavo pasiekti jau 140 km/h -- konstruktoriams teko uzduotis tobulinti rekordininka ir kelti greicio kartele. Tad 1940 metais GL-1 buvo rekonstruotas, idetas perdarytas 11-73 variklis (forsuotas iki 100 AG) su naujomis grotelemis, uzdeta kabina kad pagerintu aerodinamika - visa tai is tiesu pagelbejo nes 1.100 kg sveres masinukas isibegejo iki 160 km/h ir taip kuriam laikui atitolino rekordo linija. Buvo numatyta tobulinti GL serija ir jau buvo suprojektuotas GL-2 bet isiplieskes Antrasis Pasaulinis Karas nutrauke visus darbus. Vis delto pasiekti techniniai pagerinimai veliau buvo idegti varikliu pramoneje tad projektas pasiteisino.
Tikras GL-1 tikriausiai prazuvo karo platybese, tad 2010 grupele entuziastu is Maskvos nusprende sukurti replika - visai neblogas rezultatas isejo..
1940'uju GL-1 modeli galima rasti tiek seniau isleista is Chersono (jei neklystu Vector Models - is dervos/resin), taip pat zemiau parodyta mano DiP Models ir greitu metu isleidziama Auto Legendu zurnalini diecasta - taip sakant pagal norus ir galimybes
Gaz 11-73
Gaz GL-1 (1940 metu originalas)
Replika:
Dabar modelis: kaip ir originalas, turi asimetriska kabina (vairuotojo puseje ispustas burbulas, keleivio puse lygi), stiklas irgi nevienodas, lygiai kaip originale. Modelis superinis, daugybe smulkiu detaliu ties varikliu, dugnas detalus ir ivairios slangutes ir vamzdeliai nudazyti skirtingom spalvom. Vidaus nesimato, lyg ir supaprastintas..
Del savo iskirstinio dizaino uzskaitau kaip koncepta nors ir sportinis/rekordinis automobilis. Viena is nedaugelio isimciu..