MAZ
Ši tema, turbūt, turėjo eiti po “ЯАЗ”, nes, būtent pirmieji MAZ-ai gavo “ЯАЗ” kabiną, bet, taip jau gavosi, kad rankos prie MAZ-ų priėjo vėliausiai.
O gamykla savo istoriją pradėjo irgi įdomiai. Trisdešimtųjų praeito šimtmečio metų viduryje, septyni km. nuo Minsko centro, dabartinės gamyklos teritorijoje buvo įsikųrusi 12-a tankų brigada, 1941 metais reorganizuota į 26-ąją tankų diviziją. 1942-ais, vokiečiams okupavus Baltarusiją, buvusiose divizijos remonto dirbtuvių angaruose “Daimler-Benz” kompanijai buvo pavesta įkurti vokiečių karinės technikos remonto gamyklą. Vokiečiai pastatė daugiau kaip 30 angarų ir įkūrė, tuo metu didžiausią, veikusią okupuotose teritorijose, gamyklą, kurioje dirbo virš 5000 karo belaisvių ir vietinių žmonių.
1944-ų metų rugpjūčio mėn. po Baltarusijos de okupacijos, CK ministrų kabinetas pavedė buvusios gamyklos teritorijoje pradėti automobilių surinkimą iš pagal “Land Lise” gautų auto komplektų. Lygiagrečiai organizuojant automobilių surinkimą, bei statant naująją gamyklą, 1945 metais buvo surinkta daugiau nei 14000 vienetų įvairių markių amerikietiškų automobilių. Pasibaigus karui ir nutrūkus “Land Lise” CK ministrų kabinetas išleido nutarimą surinkti iš visos CCCP dar nesurinktus auto komplektus į Minską, bei pakeitė gamyklos statusą iš surinkimo į pilnavertę Minsko automobilių gamyklą (MAZ).
Per 1946-1947 metus dar buvo surinkta apie 4000 įvairių amerikietiškų markių sunkvežimių ir 1947 metų rudenį buvo pagaminti pirmieji sunkvežimiai MAZ-200, pagal ЯАЗ gamyklos perduotą techninę dokumentaciją, kuris iš esmės buvo ЯАЗ-205, modifikuotas tik tiek, kiek reikalavo kai kurie gamybos procesai.
Būtent nuo šio momento ir prasideda MAZ gamyklos automobilių gamybos pradžia.
SSM. MAZ-200 (1947)
Modimio. MAZ-200Г (1951)
ModelPro. MAZ-200 Д-164А
