Lamborghini Zagato Raptor – Altaya
Ženevos automobilių parodoje 1996 metais visų žvilgsnius prikaustė išskirtinis Lamborghini Zagato Raptor. Nesunku suprasti jog prie šio vienetinio automobilio gamybos prisidėjo Zagato. Tiksliau tai buvo “Zagato Styling Center” kompanija kuri buvo Zagato partnerė, vadovaujama Alain Wicki. Išorės dizainą glaudžiai bendradarbiaudami kūrė Andrea Zagato, Alain Wicki ir Zagato vyriausiasis dizaineris Nori Harada. Alain Wicki vylėsi, kad šis modelis bus pagamintas ribota 50 vientų serija. Tai turėjo būti įgyvendinama po Ženevos automobilių parodos atgarsių apie naująjį Raptor.
Raptor labiausiai dėmesį pritraukė išskirtiniu sprendimu, kad norint pakliūti į alkantaros oda išklotą automobilio saloną reikėjo pakelti didžiulį, bendros konstrukcijos su langais bei stogu, dangtį. Be to buvo galimybė, dalį dvigubo išlinkimo (tokia forma jau buvo tapusi Zagato firminiu ženklu) stogo konstrukcijos nuimti ir automobilį naudoti kaip bestogį roadsterį. Taip pat buvo galimybė pašalinti keleivio sodynę, ir automobilį paversiti tik vairuotojui skirtu bolidu. Tačiau standartiškai tai turėjo būti dvivietis sportinis automobilis, turintis iš plieno vamzdžių pagamintą važiuoklę bei rėmą ir iš anglies pluošto pagamintą kėbulą. Raptor modelyje buvo naudojama Diablo VT keturių varančiųjų ratų sistema o ir taip galingas V12 variklis, naudotas Diablo, buvo pastiprintas kompresoriumi. Šis Z-Engineering sukurtas kompresorius, automobiliui padėjo išvystyti 620 AG (492 AG. be šio įrenginio). Ši galia Raptor leido pasiekti 330 km/h (o gal ir didesnį, nes tikslių duomenų nėra) greitį. Beja buvo ketinama šį kompresorių serijinėje gamyboje siūlyti kaip pasirenkamą opciją. Įdomu ir tai, kad Raptor, net ir su uždėta nuimamąja stogo dalimi, buvo 300 kg lengvesnis nei Diablo. Todėl galėjo aplenkti beveik visus, tuo metu sutinkamus konkurentus kelyje. Nors Raptor salonas buvo gana spartietiškas, jame kaip standartinė įranga buvo oro kondicionierius. Padidinus automobilio galią, reikėjo padirbėti ir su stabdžiais. Todėl Buvo atsisakyta Diablo modelyje naudotų Brembo stabdžių ir sumontuota “Alcon” gamintos stabdžių apkabos bei didesni stabdžių diskai. Buvo pakeisti ir ratai. Raptor pasipuošė 18 colių skersmens magnio lydinio ratais. ABS bei sukibimo kontrolės sistemų, kurios buvo naudotos Diablo, buvo atsisakyta. Todėl šis modelis tapo tikru iššūkiu, kuris buvo skirtas ne kiekvienam. Pats Alain Wicki, buvęs lenktynininkas, buvo įsitikinęs, kad stabdžių sistema be elektroninės ABS automobilį gali sulėtinti greičiau, nei naudojant elektroninę ABS sistemą. Žinoma tuo atveju, jei žinai kaip tai reikia daryti.
Kad ir kaip būtų gaila, Raptor taip ir netapo serijiniu modeliu. Todėl nebuvo paskelbta ir planuota kaina, be abejo ji būtų buvusi didesnė nei Diablo modelio.
Po Ženevos parodos, Raptor buvo nugabentas į Lamborghini ir testuojamas. Ten buvo pasiekti labai geri, ir Lamborghini vardą pateisinantys, važiavimų rezultatai. Tačiau keletas priežasčių lėmė, jog Lamborghini nenorėjo, kad Zagato Raptor būtų pradėtas gaminti. Viena iš jų buvo ta, kad Lamborghini nenorėjo, jog Zagato pradėtų gaminti konkurentą (ir tikrai stiprų), tų pačių Zagato jau kuriamam Canto, kuris buvo planuojamas Diablo įpėdinis. Taip pat Lamborghini nepanoro, kad Canto pirkėjams pasirodytų kaip pagražintas Raptor. Todėl nusprendė dar kartą atnaujinti savo Diablo, ir pasiūlė atnaujintą Diablo modelį, kuris turėjo tapti paskutiniu, iki debiutuojant Canto.
Vėliau, kai Zagato buvo atšaukti kaip Canto kūrėjai, ir įpėdinį Diablo kurti buvo pakviesti Bertone, Raptor galėjo būti pradėtas gaminti. Alain Wicki norėjo pats pradėti Raptor gamybą su Zagato pagalba, bet vėliau ir jis nusprendė, kad įspūdingasis Raptor, liks tik vienetiniu prototipu. Beja šis prototipas kurį laiką priklausė būtent Alain Wicki. Vėliau buvo parduotas aukcione. Paskutiniais duomenimis, šiuo metu jis prilauso privačiai kolekcijai USA.
