Naujo automobilio atsiradimas Tarybų Sąjungoje visuomet virsdavo įvykiu. Ypatingą svarbą tai įgaudavo, jei tai pažymėdavo eilinį technikos pažangos tarpsnį. ВАЗ-2108 tapo ne tik nauju automobiliu, bet pirmu tarybiniu modeliu su priekiniais varančiaisiais ratais ir pirmu TSRS automobiliu su „hatchback“ tipo kėbulu - visų toliau sekusių ВАЗ'o lengvųjų automobilių pirmtaku.
ВАЗ-2108 turėjo naują šiuolaikinį variklį - ekonomiškesnį ir ilgaamžiškesnį, nei prieš tai buvę. Sujungtas su transmisija į kompaktišką bloką, jis išdėstytas skersai automobilio suko priekinius, o ne galinius ratus. Tokia komponuotė leido pagaminti lengvesnį ir kompaktiškesnį automobilį, nei kiti gerai žinomi vaz'o modeliai, esant tokiem pat vidiniam salono tūriui ir vairuotojo ir keleivių komfortui. Žinia, aštuntukas 50-60kg lengvesnis, nei ВАЗ-21011.
Pirmųjų Tarybinių automobilių su trijų durų kėbulu gamyba prasidėjo 1984m. pabaigoje. Gamyba tęsėsi iki 2003m., kuomet jam į pamainą atėjo modernizuotas modelis ВАЗ-2113, iš esmės esantis tuo pačiu aštuntuku su šiek tiek pakeista išvaizda. Iš viso per 20 gamybos metų buvo išleisti 881 824 ВАЗ-2108 automobiliai.
Aštuntukas buvo labai populiarus sportininkų-ralistų tarpe. Nedidelė automobilio masė, standus dviduris kėbulas, neblogos dinaminės savybės ir valdymas - visa tai viliojo lenktynininkus. Bet greitai serijinio automobilio galimybių ėmė trūkti, nes atitinkamai perdirbus galima pasiekti daug daugiau. Taip jau 1987m. eksperimentiniame sportinės technikos ruošimo bare Vilniuje (VFTS), vadovaujant žymiam lenktynininkui S.Brundzai, buvo sukurtas ralio automobilio „Lada-2108 EVA Sport“ prototipas. Variklis buvo vidurinėje automobilio dalyje iškart už sėdynių - tai pagerino svorio balansą. Variklio darbinis tūris padidėjo iki 1860 kūb.cm, o kuro įpurškimas, turbina ir šešiolikos vožtuvų variklio galvutė leido pasiekti 300AG. O automobilio bendras svoris liko 980kg. Automobilis gavosi labai sėkmingas, dinamiškas, bet tais pat metais FIA uždraudė lenktynes B grupėje ir projektas toliau nebuvo realizuojamas.
Nr. 21 ВАЗ-2108 „Спутник“
![Image](http://i643.photobucket.com/albums/uu151/PzKpfw72/avtolegendy%20SSSR/Vaz21083-4.jpg)
![Image](http://i643.photobucket.com/albums/uu151/PzKpfw72/avtolegendy%20SSSR/Vaz2108galas3-4.jpg)
![Image](http://i643.photobucket.com/albums/uu151/PzKpfw72/avtolegendy%20SSSR/Vaz2108sonas.jpg)
![Image](http://i643.photobucket.com/albums/uu151/PzKpfw72/avtolegendy%20SSSR/Vaz2108priekis.jpg)
![Image](http://i643.photobucket.com/albums/uu151/PzKpfw72/avtolegendy%20SSSR/Vaz2108galas.jpg)
![Image](http://i643.photobucket.com/albums/uu151/PzKpfw72/avtolegendy%20SSSR/Vaz2108zurnalas.jpg)