Supersportkarai 1:18
- Gedas
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 2330
- Joined: 2011 Mar 01, 17:24
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Super Sport
- Location: Klaipėda
Re: Supersportskarai 1:18
Daugelio tų mašinų atsiradimo istorijos panašios, bet kiekvieną iš jų turi ir unikalių momentų. Bet jau kitaip nebegaliu – prieš ilgam į lentyną patupdydas modelį, turiu paskaityti apie jį. Labai malonu, kad ne man vienam kas nors įdomu pasirodo!
Fast cars present such a perfect marriage of form and function that they should be considered as genuine works of art (David Coulthard)
- Gedas
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 2330
- Joined: 2011 Mar 01, 17:24
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Super Sport
- Location: Klaipėda
Re: Supersportskarai 1:18
BMW M1 E26 Procar BASF 1980 Minichamps
BMW Motorsport bosas Jochenas Neerpaschas buvo užkūręs vienas iš įdomiausių lenktynių serijų, kuriose varžytis galima bet kuo... jei tai buvo BMW M1 Procar. Varžybos vyko kartu su europine Formule 1, o jų vairuotojais daugiausiai buvo tie patys F1 pilotai. 1979-aisiais jas laimėjo Niki Lauda, o 1980 metais – Nelsonas Piquet. Vėliau BMW nutarė jų nebetęsti ir koncentruotis ties Formule 1.
Iš pradžių su BMW M1 buvo planuojama dalyvauti populiariose Group 5 varžybose, tačiau jų organizatoriai pakeitė tvarką – reikėjo pagaminti net 400 vnt. Group 4 automobilių, kad būtų galima tęsti Group 5 homologaciją. Šis reikalavimas BMW buvo įvykdytas – pagaminta 400 vnt. standartinių automobilių ir 53 lenktyniniai. Taigi kol buvo gaminami homologacijai reikalingi modeliai, BMW laiko negaišo ir surengė dvejus metus trukusias Procar lenktynes.
Procar versijos mažai turėjo bendro su standartiniu M1. Kėbulas išplatintas, spoileruotas, stiklai pakeisti plastiku, ratai prisukti viena veržle, saugos lankai, viduje neliko jokios prabangos. 3,5 litro lenktyninė šešiukė pasiekė 470 AG esant 9 000 aps./min. (standartinė 277 AG). Po visų modifikacijų automobilis galėjo pasiekti 311 km/val. greitį, o nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėti per 4,3 sek. Tiesa, nors specifikacijos buvo identiškos, automobiliai buvo gaminami keliose skirtingose lenktyninių automobilių rengimo dirbtuvėse.
Mano BASF reklamą vežantį modelį vairavo Hansas-Joachimas Stuckas. Jis 1979 metais čempionate liko antras, o po metų – trečias. Nuo vaikystės BASF prekinis ženklas yra giliai įstrigęs, iki šiol hipnotizuojantis. Tad galutinai nusprendęs, kad man reikia Procar modelio, apsiribojau tik BASF paieškomis ir tik funkcinio senojo leidimo. Daug iš jų yra su apgadintomis dekolėmis, tad gerą egzempliorių sunku rasti. Bet atrodo pavyko – šįį gražų eksponatą atsisiunčiau iš Britanijos (ačiū Brexit – ar dar kam – už gerą svaro kursą). Dabar Minichamps yra perleidęs BMW M1 Procar seriją ir kaip uždaro tipo, bet jie mažiau vertinami. Greitai nesugalvoju kito tokio pavyzdžio, kad tas pats gamintojas taip būtų pasielgęs būtų išleidęs to paties mastelio funkcinį ir uždaro tipo modelį.










***




***

***


BMW Motorsport bosas Jochenas Neerpaschas buvo užkūręs vienas iš įdomiausių lenktynių serijų, kuriose varžytis galima bet kuo... jei tai buvo BMW M1 Procar. Varžybos vyko kartu su europine Formule 1, o jų vairuotojais daugiausiai buvo tie patys F1 pilotai. 1979-aisiais jas laimėjo Niki Lauda, o 1980 metais – Nelsonas Piquet. Vėliau BMW nutarė jų nebetęsti ir koncentruotis ties Formule 1.
Iš pradžių su BMW M1 buvo planuojama dalyvauti populiariose Group 5 varžybose, tačiau jų organizatoriai pakeitė tvarką – reikėjo pagaminti net 400 vnt. Group 4 automobilių, kad būtų galima tęsti Group 5 homologaciją. Šis reikalavimas BMW buvo įvykdytas – pagaminta 400 vnt. standartinių automobilių ir 53 lenktyniniai. Taigi kol buvo gaminami homologacijai reikalingi modeliai, BMW laiko negaišo ir surengė dvejus metus trukusias Procar lenktynes.
Procar versijos mažai turėjo bendro su standartiniu M1. Kėbulas išplatintas, spoileruotas, stiklai pakeisti plastiku, ratai prisukti viena veržle, saugos lankai, viduje neliko jokios prabangos. 3,5 litro lenktyninė šešiukė pasiekė 470 AG esant 9 000 aps./min. (standartinė 277 AG). Po visų modifikacijų automobilis galėjo pasiekti 311 km/val. greitį, o nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėti per 4,3 sek. Tiesa, nors specifikacijos buvo identiškos, automobiliai buvo gaminami keliose skirtingose lenktyninių automobilių rengimo dirbtuvėse.
Mano BASF reklamą vežantį modelį vairavo Hansas-Joachimas Stuckas. Jis 1979 metais čempionate liko antras, o po metų – trečias. Nuo vaikystės BASF prekinis ženklas yra giliai įstrigęs, iki šiol hipnotizuojantis. Tad galutinai nusprendęs, kad man reikia Procar modelio, apsiribojau tik BASF paieškomis ir tik funkcinio senojo leidimo. Daug iš jų yra su apgadintomis dekolėmis, tad gerą egzempliorių sunku rasti. Bet atrodo pavyko – šįį gražų eksponatą atsisiunčiau iš Britanijos (ačiū Brexit – ar dar kam – už gerą svaro kursą). Dabar Minichamps yra perleidęs BMW M1 Procar seriją ir kaip uždaro tipo, bet jie mažiau vertinami. Greitai nesugalvoju kito tokio pavyzdžio, kad tas pats gamintojas taip būtų pasielgęs būtų išleidęs to paties mastelio funkcinį ir uždaro tipo modelį.
***
***
***
Fast cars present such a perfect marriage of form and function that they should be considered as genuine works of art (David Coulthard)
- RobertasRR
- Posts: 2054
- Joined: 2012 Dec 18, 00:29
- Kolekcionuoju: auto 1:43 / moto 1:18
- Location: Marijampolė
- Contact:
Re: Supersportskarai 1:18
Gedas wrote:BMW M1 E26 Procar BASF 1980 Minichamps

o kolekcijoje paprastas m1 bus?
-
- Posts: 177
- Joined: 2017 Apr 08, 17:40
Re: Supersportskarai 1:18
Baltą Norev jau Gedas turiRobertasRR wrote:Gedas wrote:BMW M1 E26 Procar BASF 1980 Minichamps
o kolekcijoje paprastas m1 bus?


- RobertasRR
- Posts: 2054
- Joined: 2012 Dec 18, 00:29
- Kolekcionuoju: auto 1:43 / moto 1:18
- Location: Marijampolė
- Contact:
Re: Supersportskarai 1:18
bendros nuotraukos palyginimui
- Gedas
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 2330
- Joined: 2011 Mar 01, 17:24
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Super Sport
- Location: Klaipėda
Re: Supersportskarai 1:18
Bus bus! Šiandien buvo šalta, gal ateinančiomis dienomis pavyksRobertasRR wrote:bendros nuotraukos palyginimui

Fast cars present such a perfect marriage of form and function that they should be considered as genuine works of art (David Coulthard)
- Gedas
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 2330
- Joined: 2011 Mar 01, 17:24
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Super Sport
- Location: Klaipėda
Re: Supersportskarai 1:18
AUTOart reikalai. Suskaičiavau, kad pas mane jų 12


Fast cars present such a perfect marriage of form and function that they should be considered as genuine works of art (David Coulthard)
- Gedas
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 2330
- Joined: 2011 Mar 01, 17:24
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Super Sport
- Location: Klaipėda
Re: Supersportskarai 1:18
Dodge Viper GTS-R #52 Sebring 1997 AUTOart
Pirmos laidos gatviniai Viper švelniai tariant negarsėjo saugiu valdymu, tačiau lenktyninė GTS-R versija pelnė net 163 pergales iš 262 startų. Niurburgringas, Daytona, Sebringas, Spa, Fuji - kažkuriais metais Viper vis tiek juose triumfuodavo. Sektis pradėjo po to, kai 1997 metais nuspręsta iš GT1 pereiti į GT2 klasę. Prie sėkmingo automobilio kūrimo prisidėjo tokios kompanijos kaip Oreca (Prancūzija) ir Reynard (Jungtinė Karalystė). Šis 52 numeriu pažymėtas Viper FIA GT lenktynėse Sebringe GT2 klasėje užėmė antrąją vietą, nusileidęs tik kitam komandos automobiliui. Įdomus faktas – kai buvo lenktyniaujama ne Amerikoje, automobilis buvo vadinamas Chrysler Viper.
Tai vienas iš kelių modelių, kurie mano kolekcijoje turi variklį priekyje, o ne gale. Tradicinių amerikietiškų lenktynių spalvų (balta-tamsiai mėlyna) autoartu pakeičiau gatvinį mėlyną su baltomis juostomis Maisto Viper GTS. Vis dėlto nors tai senas AUTOart leidimas, labiausiai prikibti galima prie pigokai atrodančių plastmasinių saugos lankų ir vairo. Visa kita net ir praėjus daugiau nei 20 metų nuo modelio išleidimo vis dar puikiai atrodo.









Pirmos laidos gatviniai Viper švelniai tariant negarsėjo saugiu valdymu, tačiau lenktyninė GTS-R versija pelnė net 163 pergales iš 262 startų. Niurburgringas, Daytona, Sebringas, Spa, Fuji - kažkuriais metais Viper vis tiek juose triumfuodavo. Sektis pradėjo po to, kai 1997 metais nuspręsta iš GT1 pereiti į GT2 klasę. Prie sėkmingo automobilio kūrimo prisidėjo tokios kompanijos kaip Oreca (Prancūzija) ir Reynard (Jungtinė Karalystė). Šis 52 numeriu pažymėtas Viper FIA GT lenktynėse Sebringe GT2 klasėje užėmė antrąją vietą, nusileidęs tik kitam komandos automobiliui. Įdomus faktas – kai buvo lenktyniaujama ne Amerikoje, automobilis buvo vadinamas Chrysler Viper.
Tai vienas iš kelių modelių, kurie mano kolekcijoje turi variklį priekyje, o ne gale. Tradicinių amerikietiškų lenktynių spalvų (balta-tamsiai mėlyna) autoartu pakeičiau gatvinį mėlyną su baltomis juostomis Maisto Viper GTS. Vis dėlto nors tai senas AUTOart leidimas, labiausiai prikibti galima prie pigokai atrodančių plastmasinių saugos lankų ir vairo. Visa kita net ir praėjus daugiau nei 20 metų nuo modelio išleidimo vis dar puikiai atrodo.
Fast cars present such a perfect marriage of form and function that they should be considered as genuine works of art (David Coulthard)
-
- Posts: 177
- Joined: 2017 Apr 08, 17:40
Re: Supersportskarai 1:18
Seni geri AA

Puikus modelis, tik labai jau margas!



Puikus modelis, tik labai jau margas!

- Gedas
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 2330
- Joined: 2011 Mar 01, 17:24
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Super Sport
- Location: Klaipėda
Re: Supersportskarai 1:18
Dėkui. Šis dar ne toks ir margas, tik trys spalvoslaurisliux wrote:Seni geri AA![]()
![]()
Puikus modelis, tik labai jau margas!

Fast cars present such a perfect marriage of form and function that they should be considered as genuine works of art (David Coulthard)
- Gedas
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 2330
- Joined: 2011 Mar 01, 17:24
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Super Sport
- Location: Klaipėda
Re: Supersportskarai 1:18
Porsche 935 Turbo Client Private Team 1977 Exoto
935 buvo vienas iš tų kelių kartų, kai Porsche savo gerą sportinį 911 automobilį pavertė viską nubloškiančiu supersportiniu trasų monstru. 911 kėbulą išlaikęs automobilis buvo toks geras, kad 1979 metais triumfavo Le Mano absoliučioje įskaitoje, kur nugalėjo grynus prototipus. Techniškai 935 buvo lentyninė 911 (930) Turbo versija, debiutavusi 1976 metais ir atitikusi Group 5 reglamentą. Galingiausios modifikacijos pasiekė net apie 860 AG, kol 1982 metais FIA dėl dominavimo 935 tiesiog užbanino. Plokščiasnukiu (flachbau, flant nose, slant nose) 935 tapo neiškart, o po metų 1977-aisias, tačiau šis dizaino sumanymas vėliau buvo pasiūlytas ir kaip opcija eiliniams 930 Turbo modeliams. Dėl geresnio aušinimo smarkiai buvo prailginti galiniai sparnai.
Tai tik antras Exoto modelis mano kolekcijoje. Kelerius metus sektuose aukcionuose vis nesisekdavo, bet nutiko karantinas, ir pasisekė. Pasisekė ir dėl to, kad pavyko gauti labiau geidžiamos juodos (Client – Private Team in authentic Porsche black), o ne fantastinį Standox žaliai-violetinės spalvos modelį. Nepasisekė dėl paintrash’o, tačiau labai jau dažnai šis modelis nuo jo kenčia, tad reikia susitaikyti. 935 yra išleidę jau ne vienas gamintojas. Vis dėlto Exoto yra išlieka diecast klasika, kuriai nereikia raudonuoti prieš jokį naujoką.
























***

***



935 buvo vienas iš tų kelių kartų, kai Porsche savo gerą sportinį 911 automobilį pavertė viską nubloškiančiu supersportiniu trasų monstru. 911 kėbulą išlaikęs automobilis buvo toks geras, kad 1979 metais triumfavo Le Mano absoliučioje įskaitoje, kur nugalėjo grynus prototipus. Techniškai 935 buvo lentyninė 911 (930) Turbo versija, debiutavusi 1976 metais ir atitikusi Group 5 reglamentą. Galingiausios modifikacijos pasiekė net apie 860 AG, kol 1982 metais FIA dėl dominavimo 935 tiesiog užbanino. Plokščiasnukiu (flachbau, flant nose, slant nose) 935 tapo neiškart, o po metų 1977-aisias, tačiau šis dizaino sumanymas vėliau buvo pasiūlytas ir kaip opcija eiliniams 930 Turbo modeliams. Dėl geresnio aušinimo smarkiai buvo prailginti galiniai sparnai.
Tai tik antras Exoto modelis mano kolekcijoje. Kelerius metus sektuose aukcionuose vis nesisekdavo, bet nutiko karantinas, ir pasisekė. Pasisekė ir dėl to, kad pavyko gauti labiau geidžiamos juodos (Client – Private Team in authentic Porsche black), o ne fantastinį Standox žaliai-violetinės spalvos modelį. Nepasisekė dėl paintrash’o, tačiau labai jau dažnai šis modelis nuo jo kenčia, tad reikia susitaikyti. 935 yra išleidę jau ne vienas gamintojas. Vis dėlto Exoto yra išlieka diecast klasika, kuriai nereikia raudonuoti prieš jokį naujoką.
***
***
Fast cars present such a perfect marriage of form and function that they should be considered as genuine works of art (David Coulthard)
- gintarinis
- Posts: 295
- Joined: 2011 Apr 06, 01:41
- Kolekcionuoju: Mercedes-Benz
- Location: Kaunas
Re: Supersportskarai 1:18
Modelio detalumas tai 10 balu ! 

- Paulius43
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 1862
- Joined: 2011 Apr 01, 23:44
- Masteli: 1:43
- Kolekcionuoju: Konceptai ir kt. retenybes
- Location: Valencia
Re: Supersportskarai 1:18
Wow..
"A picture is worth a thousand words, but a model is worth a thousand pictures." Harley J. Earl Mano konceptų kolekcija
-
- konkurso nugalėtojas
- Posts: 3234
- Joined: 2012 Feb 04, 16:29
- Masteli: 1:43
- Kolekcionuoju: Viską kas juda
- Location: Kaunas
Re: Supersportskarai 1:18
Stipru! 

-
- Posts: 92
- Joined: 2019 Apr 17, 11:13
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Tai, kas patinka.
- Location: Vilnius
Re: Supersportskarai 1:18
Labai detalus dugnas. 10 balų
- Gedas
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 2330
- Joined: 2011 Mar 01, 17:24
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Super Sport
- Location: Klaipėda
Re: Supersportskarai 1:18
Ačiū! Iš pastarųjų gautų modelių tikrai džiaugsmo daugiausiai buvo su šiuo.
Fast cars present such a perfect marriage of form and function that they should be considered as genuine works of art (David Coulthard)
- Gedas
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 2330
- Joined: 2011 Mar 01, 17:24
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Super Sport
- Location: Klaipėda
Re: Supersportskarai 1:18
Porsche 911 (930) Turbo Gemballa Avalanche 1985 BoS
Akivaizdu, kad šis eklektikos kūrinys superautomobilių pasaulyje atsirado ne pademonstruoti kokius ypatingus dinaminius rodiklius, tačiau dėl išvaizdos. Neapsieita ir be variklio tobulinimo – prie jo dirbo kitas žinomas tiuningo meistras Aloisas Rufas. Standartinis 300 AG Turbo variklis po patobulinimų pasiekė 375 AG. Kalbant apie dizainą, be įspūdingo nuo stogo einančio galinio sparno, galima paminėti sumaniai paslėptas durų rankenėles, iš metalo pagamintas plačias ratų arkas bei vietoj įprastų veidrodėlių sumontuotas vaizdo kameras (1985-aisiais!; kaip naujovė tai vis dar buvo pristatoma neseniai pasirodžiusiame Audi e-tron elektromobilyje). Beje, Flatnose versijos 911 Turbo perdirbiniui klientai galėjo užsisakyti ne standartinius du pakeliamus priekinius žibintus, o net keturgubus! Nors už Avalanche nesibodėta prašyti fantastiškų pinigų (nuo 350 000 vokiškų markių), šiems automobiliai rasdavo šeimininkus – vienas iš tokių buvo Ice Ice Baby hito autorius Vanilla Ice.
Uždaro tipo BoS modelis yra tikrai labai šauniai padarytas. Kaip įprasta brendui – labai gražiai nudažytas. Apskritai modeliui neturiu jokių priekaištų.











***



Akivaizdu, kad šis eklektikos kūrinys superautomobilių pasaulyje atsirado ne pademonstruoti kokius ypatingus dinaminius rodiklius, tačiau dėl išvaizdos. Neapsieita ir be variklio tobulinimo – prie jo dirbo kitas žinomas tiuningo meistras Aloisas Rufas. Standartinis 300 AG Turbo variklis po patobulinimų pasiekė 375 AG. Kalbant apie dizainą, be įspūdingo nuo stogo einančio galinio sparno, galima paminėti sumaniai paslėptas durų rankenėles, iš metalo pagamintas plačias ratų arkas bei vietoj įprastų veidrodėlių sumontuotas vaizdo kameras (1985-aisiais!; kaip naujovė tai vis dar buvo pristatoma neseniai pasirodžiusiame Audi e-tron elektromobilyje). Beje, Flatnose versijos 911 Turbo perdirbiniui klientai galėjo užsisakyti ne standartinius du pakeliamus priekinius žibintus, o net keturgubus! Nors už Avalanche nesibodėta prašyti fantastiškų pinigų (nuo 350 000 vokiškų markių), šiems automobiliai rasdavo šeimininkus – vienas iš tokių buvo Ice Ice Baby hito autorius Vanilla Ice.
Uždaro tipo BoS modelis yra tikrai labai šauniai padarytas. Kaip įprasta brendui – labai gražiai nudažytas. Apskritai modeliui neturiu jokių priekaištų.
***
Fast cars present such a perfect marriage of form and function that they should be considered as genuine works of art (David Coulthard)
- Gedas
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 2330
- Joined: 2011 Mar 01, 17:24
- Masteli: 1:18
- Kolekcionuoju: Super Sport
- Location: Klaipėda
Re: Supersportskarai 1:18
Visai netyčia užmatytas kabrioletas ebėjuje: https://www.ebay.com/itm/1993-Porsche-9 ... fresh=true 

Fast cars present such a perfect marriage of form and function that they should be considered as genuine works of art (David Coulthard)
- gintarinis
- Posts: 295
- Joined: 2011 Apr 06, 01:41
- Kolekcionuoju: Mercedes-Benz
- Location: Kaunas
Re: Supersportskarai 1:18
Geresnes spalvos tokiai masinai nera ! Liuks
- Paulius43
- rinkimų nugalėtojas
- Posts: 1862
- Joined: 2011 Apr 01, 23:44
- Masteli: 1:43
- Kolekcionuoju: Konceptai ir kt. retenybes
- Location: Valencia
Re: Supersportskarai 1:18
Klasikinis-laukinis 80-uju tiuningas! Jega! Modelis tikrai geras, ir viskas tvarkinga.
"A picture is worth a thousand words, but a model is worth a thousand pictures." Harley J. Earl Mano konceptų kolekcija