„Quattro“ sistema gimė prieš beveik keturis dešimtmečius, kai buvo pristatyta 1980 metų Kovo 3–iąją, Ženevos automobilių parodoje. Tąsyk, „Volkswagen Audi Group“ (VAG) į serijinę gamybą paleido legendinę kupė „Audi Quattro“ („Ur-Quattro“). Kodėl „Ur”? Vokiečiai sako „UR“, norėdami pabrėžti, jog tai tikras, originalus daiktas, kas išties puikiai tinka apibūdinant šį klasika tapusį „Audi“ modelį. Juk tai ne kokia kasdieniška ir neįdomi „Audi“ 80, 90, 100 ar A4 „Quattro“. Tai „Audi Ur-Quattro“ – pirmasis serijinis sportinio tipo automobilis su visų varančiųjų ratų pavara nuo pat 1966–ųjų.
Ur Audi nuo įprastos „Coupe“ atskirti galima iš vieno esminio dalyko. Ją išduos papūsti sparnai, tuo metu buvę itin būdingi sportinėms automobilių versijoms.
„Audi Quattro“ buvo gaminamos nuo 1980 iki 1991 metų. 1980–87m gamintojas siūlė 2,1 litro, penkių cilindrų turbininį variklį. 1987–89m variklio kubatūra buvo padidinta iki 2,2 litro, o paskutinės kartos „Audi Ur Quattro“ (1989–91) turėjo galingiausią, 220 AG išvystantį 2,2 litro, penkių cilindrų DOHC turbininį variklį. To užteko, kad sena „Urkė“ pakankamai dinamiškai galėtų bėgėtis iki tais laikais sunkiai apčiuopiamų 230km/h. „Quattro“ transmisijos dėka, gero „launch‘o“ metu, iš vietos iki 100 km/h automobilis įsibėgėdavo per 6,3 sek.
Nestovintis vietoje ir nuolat vis greičiau bėgantis laikas keitė „Audi“ – Ur. Evoliucijos procesas šiai legendinei „ralio dopų žudikei“, suteikė ne tik kitą širdį, bet ir koregavo automobilio interjerą: buvo perdaryta centrinė konsolė, bei pakeistos įvairios rankenėlės aplink ją. Nuo 1983 metų buvo pradėti montuoti elektroniniai prietaisų skydeliai, šviečiantys žalia arba oranžine spalva, paversdami vairuotojo darbo vietą „Ziliton“ kompiuterinių žaidimu kambariu.
Paleisdama „Ur-Quattro“ modelį, „Audi“ konkurentams automobilių sporte smarkiai „sumaišė kortas“, mat ralyje iki to laiko dominavo tik viena (dažniausiai – galine) ašimi varomi automobiliai. „Audi Quattro“ įgijo labai didelį pranašumą, todėl varžybų prizus tiesiog „išgraibstydavo“ vieną po kito. Tai stulbino ne tik žiūrovus ir konkurentus, bet ir ralio kritikus, kurie nesitikėjo tokio pasisekimo trasose dėl automobilyje naudojamų gana sunkių transmisijos agregatų.
Šiuo metu geros būklės Ur-quattro kainos prasideda maždaug nuo 30 tūkst eurų...
Audi Ur-Quattro
Auto Art
