Lamborghini pradžia.
Vyrauja keletas nuomonių, kodėl Ferruccio Lamborghini įkūrė savo sportinių automobilių gamyklą. Visos jos susijusios su konfliktu tarp Enzo Ferrari („Ferrari“ bendrovės savininko) ir Lamborghini. Populiariausia versija papasakota Ferruccio Lamborghini sūnaus, kad Lamborghini atvažiavo pas Enzo Ferrari į gamyklą pasiskųsti dėl savo automobilio „Ferrari 250 GT“ sankabos kokybės. Enzo palinkėjo Lamborghiniui ir toliau gaminti traktorius, nes automobiliuose, o juo labiau sportiniuose, esą jis (Lamborghini) nieko nesupranta. Lamborghini grįžęs į savo gamyklą išardė „Ferrari 250 GT“ važiuoklę ir pastebėjo, kad daugelio detalių gamintojas yra tas pats, kuris gamina detales ir „Lamborghini“ traktoriams. Savo sandėliuose jis rado tinkamą detalę ir po pakeitimo problema buvo išspręsta. Nusprendęs, kad jo automobiliai turės V12 variklius, jų kūrimui pasitelkė talentingą inžinierių Giotto Bizzarrini, iki tol dirbusį prie „Ferrari“ V12 kūrimo.
1963 m buvo įregistruota antrinė traktorių fabriko „Lamborghini Trattori S.p.A" įmonė „Lamborghini". Tais pačiais metais Turino automobilių parodoje buvo pristatytas pirmasis „Lamborghini" prototipas - „Lamborghini 350 GTV". Automobilis turėjo V12 variklį. Jų buvo parduota daugiau negu 100 vienetų.
Ixo/Altaya. Lamborghini 3500 GT Zagato. London Auto Show (1965)
Ixo/Altaya. Lamborghini 400 GT Monza (1966)
White Box. Lamborghini 400 GT Flying Star 2 (1966)
Starline. Lamborghini 350 GTV (1963)
LookSmart. Lamborghini 350 GT Spider (1965)
Minichamps. Lamborghini 350 GT (1964)
Minichamps. Lamborghini 400 GT 2+2 (1966)
Minichamps. Lamborghini Islero (1968)
Last edited by Gytis on 2024 Jul 01, 15:36, edited 12 times in total.
1965 bendrovė Turino automobilių parodoje pasauliui pristatė „Lamborghini Miura". Tačiau tą kart buvo pristatytas ne visas automobilis, o tik jo revoliucinė šasi. Šiame modelyje V tipo 12 cilindrų variklis buvo sumontuotas skersai automobilio už vairuotojo nugaros. Pačią Miura pasaulis išvydo 1966 m Ženevos autosalone. Tais pačiais metais, modelį šiek tiek patobulinus, prasidėjo jo serijinė gamyba. Šis modelis labiausiai ir išgarsino Lamborghini, o kai kas sako, kad tai pats gražiausias kada nors gamintas sportinis automobilis.
Iki 1970 m. Miura buvo keletą kartų tobulinama, o 1970 m. po radikalaus patobulinimo modelis gavo pavadinimą Jota.
O paskutinį kartą Ženevos parodoje Lamborghini SVJ Spider buvo pristatyta net 1981m. kartu su Lamborghini Jalpa ir ekstremaliu visureigiu Lamborghini LM002.
Minichamps. Lamborghini Miura (1966)
LookSmart. Lamborghini Miura Roadster (1968)
LookSmart. Lamborghini P 400S Jota Spider (1971)
Kyosho. Lamborghini Jota SVR (1973)
WhiteBox. Lamborghini SVJ Roadster (1981)
Last edited by Gytis on 2023 Jun 09, 18:14, edited 5 times in total.
1967 m. pasirodė ekstravagantiškas prototipas „Marzal" su 6 cilindrų varikliu ir dvejomis, į viršų atsidarančiomis, durimis. Serijiniu „Marzal" netapo, bet jo stilius buvo panaudotas kuriant modelį „Espada". Šis modelis turėjo „Bertone" kėbulą ir 4 litrų V12 variklį.
WhiteBox. Lamborghini Marzal (1967)
Minichamps. Lamborghini Espada (1968)
Kess Scale Models. Lamborghini Faena, Concept Car by Frua (1978)
Last edited by Gytis on 2023 Jun 11, 01:06, edited 6 times in total.
1971 m. buvo pristatyta kupė „Urraco P-250" su centre sumontuotu 8 cilindrų 2,5 l varikliu ir nelabai vykęs, bet ganėtinai originalus modelis „Jarama 400 GT".
Minichamps. Lamborghini Urraco P-250 (1971)
WhiteBox. Lamborghini Urraco Rally (1974)
Ixo. Lamborghini Urraco P-250 (1973)
Altaya. Lamborghini Urraco P-350 (1974)
Minichamps. Lamborghini Jarama 400 GT (1971)
Altaya. Lamborghini Jarama GTS (1972) Bob Wallace
WhiteBox. Lamborghini Jarama Rally (1973)
Last edited by Gytis on 2023 Jun 10, 12:59, edited 8 times in total.
Antrojoje aštuntojo dešimtmečio pusėje modelį „Urraco" pakeitė automobilis „Silhouette", gamintas iki 1979 m. 1980 m. pasaulį išvydo modelis „Jalpa", tačiau dėl lėšų trūkumo jo gamyba buvo nutraukta.
. 2003 m. kovą Ženevos parodos lankytojai išvydo „Lamborghini Gallardo". Šiandien tai - masiškiausias bendrovės gaminamas modelis. Per du metus buvo pagaminta 3 000 tokių automobilių. Be to, šis modelis palyginti pigus ir kainuoja „tik" 165 000 JAV dolerių.
Minichamps. Lamborghini Gallardo (2004)
Altaya. Lamborghini Gallardo Spider (2005)
LookSmart. Lamborghini Gallardo Spider (2005) Soft Top
LookSmart. Lamborghini Concept S. Geneva Motor Show (2005)
AutoArt. Lamborghini Gallardo Policy Car (2005)
Minichamps. Lamborghini Gallardo Nera (2006)
Kyosho. Lamborghini Gallardo SE (2007)
AutoArt. Lamborghini Gallardo Superleggera (2008)
LookSmart. Lamborghini Gallardo GT3 (2005) Press Version
1971 metais Ženevos automobilių parodoje buvo pristatyta sensacija - „Lamborghini Countach". Automobilio durys atsidarinėjo ne į šonus, o į viršų. 1974 m. prasidėjo automobilio serijinė gamyba.
1990 m. buvo sukurtas naujas modelis - „Diablo" - pristatytas Monte Karle. Automobilis turėjo 5,7 l V12 485 AG variklį. Beveik visa mechaninė dalis buvo perimta iš „Countach". Šis automobilis 100 km/val. greitį pasiekdavo per 4,4 s, o maksimalus jo greitis buvo 325 km/val. Tuo metu automobilis kainavo 240 000 JAV dolerių. Iš viso buvo pagaminti 2 903 tokie automobiliai.
Modelis „Diablo" buvo gaminamas iki 2001 m. Jį pakeitė naujas sportinis super automobilis - „Lamborghini Murcielago", turintis V12 6,2 l 580 AG variklį. Automobilio kaina buvo apie 205 000 JAV dolerių.
AutoArt. Lamborghini Murcielago (2001)
Minichamps. Lamborghini Murcielago (2004)
AutoArt. Lamborghini Murcielago roadster Concept Car (2006)
HighSpeed. Lamborghini Murcielago R-GT (2003)
Mattel Hot Wheels Elite. Lamborghini Murcielago LP 640 (2006)